Generelle oplysninger
MicroTec / Scan-Drink (”MicroTec”)
CVR. nr. 27528430
Tårngade 9, 7600 Struer
Skriv til Kundeservice her
Telefon 97 84 11 99
1. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. MicroTec har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.
Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra MicroTec med information om, at vi har afsendt varen. Der trækkes ikke penge på din konto, før du har modtaget en bekræftelse, og varen er afsendt. Ved dellevering trækkes kun det beløb, der svarer til den faktiske levering. MicroTec opbevarer en kopi af aftalen, som vil blive fremsendt på anmodning.
1.1. Reservation af købesummen
Hvis du bruger et internationalt betalingskort som fx Visa eller MasterCard reserveres beløbet automatisk på din konto, når du har godkendt betalingen. Hvis du efterfølgende fortryder dit køb, frigives reservationen hurtigst muligt. Det er udbyderen af dit betalingskort, som afgør, om beløbet reserveres på din konto, allerede når du godkender betalingen på www.microtec.dk. Det er også udbyderen, der afgør, hvornår et reserveret beløb frigives igen, hvis købet fortrydes. I den forbindelse henviser vi til aftalen med din kortudsteder for yderligere information.
2. Priser
Hos MicroTec er alle priser angivet i danske kroner (DKK) eller euro (EUR) og vises både med og uden moms. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden varsel og tager forbehold for afgiftsændringer, pris- og valutaændringer, prisfejl samt udsolgte eller udgåede varer.
2.1. Moms
Vi fakturerer med moms (25 %) til alle kunder i Danmark.
For erhvervsvirksomheder i øvrige EU-lande, som opgiver et gyldigt momsregistreringsnummer ved bestilling, samt for kunder uden for EU udstedes fakturaen uden moms.
3. Betaling
På www.microtec.dk modtager vi betaling med:
- Dankort
- Visa-Dankort
- Eurocard
- Visa
- Visa Electron
- Maestro
- MasterCard
- JCB
- MobilePay
- Bankoverførsel (Nordea konto-nr. 9617-4372766404)
- EAN-faktura (kun offentlige institutioner og virksomheder)
- Faktura (kun Danske virksomheder)
MicroTec tillægger ikke gebyr på betalingskort.
I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos MicroTes’ valgte PCI (Payment Card Industry - Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner.
Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på www.microtec.dk, er det kun MicroTecs PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke MicroTec – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og MicroTecs PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter www.microtec.dk.
4. Levering
MicroTec stræber efter at afsende ordrer, der indgås inden kl. 15, samme dag. Ordrer modtaget efter kl. 15 eller i weekenden sendes næstfølgende hverdag.
Vi tilbyder følgende leveringsformer:
- PostNord - Levering til erhvervsadresse, privatadresse eller pakkeboks/pakkeshop
- UPS – Levering til udenlandske adresser
Vi tilbyder gratis levering til nærmeste pakkeboks/pakkeshop ved ordrer over 1.200 kr. ekskl. moms / 1.500 kr. inkl. moms.
Du vil modtage en mail og SMS med trackinginformation for din pakke, når varen afsendes fra vores lager.
Bemærk: Ved forsendelser uden omdeling, hvor der ikke er plads til flere pakker på det valgte udleveringssted, leverer transportøren til nærmeste der har plads.
4.1. Leveringstid
Lagerstatus og forventet leveringstid fremgår på hver vares produktside, så du har opdateret information, før du lægger varen i indkøbskurven. Lagervarer, der bestilles inden kl. 15, afsendes samme dag, mens varer fra fjernlager har en leveringstid på 1-2 dage.
Som udgangspunkt afsendes alle produkter i en ordre samlet, og der sker normalt ingen efterlevering. Den samlede leveringstid for en ordre afhænger derfor af den vare med den længste leveringstid.
4.2. Ansvar for levering
MicroTec bærer ansvaret for ordren indtil leveringstidspunktet, som defineres ved, at pakken er overdraget til dig – eksempelvis ved afhentning i en pakkeshop. Hvis du har givet tilladelse til, at transportøren må stille pakken foran din bopæl, anses pakken som leveret, når den er placeret der. Herefter overgår ansvaret for pakken til dig.
I disse tilfælde tager transportøren et foto af pakken som dokumentation for korrekt levering. Dette foto fungerer som MicroTecs bevis på levering, og eventuelle krav om mangelfuld levering efter dette tidspunkt vil blive afvist.
5. Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved at skrive til Kundeservice her eller sende os en e-mail til info@microtec.dk. I din meddelelse skal du tydeligt gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere.
5.1. Returnering
Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
5.2. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående, udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
5.3. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.
5.4. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb og opfylder kriterierne ovenfor, refunderer vi naturligvis det beløb, du har indbetalt til os.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne fra købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af eventuelle ekstra omkostninger, der opstår, hvis du vælger en anden leveringsmetode end den billigste standardlevering, som vi tilbyder). Refunderingen sker uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at udøve fortrydelsesretten. Tilbagebetalingen gennemføres med samme betalingsmiddel, som du anvendte ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden metode.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du forinden har fremlagt dokumentation for returneringen.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
MicroTec
Tårngade 9
7600 Struer
5.5. Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
6. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb, og forbrugerkøbeloven gælder, hvis du er forbruger. Du har krav på, at varen skal være kontraktmæssig. Du har flere rettigheder efter disse love, hvis varen er mangelfuld eller leverancen er forsinket.
Når du handler på www.microtec.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
6.1. Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, som du har købt på www.microtec.dk, kan du kontakte os via mail eller telefon. Vi beder dig om at beskrive problemet så detaljeret som muligt. Hvis reklamationen viser sig at være berettiget, vil vi refundere dine rimelige fragtomkostninger.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
MicroTec
Tårngade 9
7600 Struer
6.2. Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering, som er din dokumentation for afsendelse, og så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
7. Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os og handle på www.microtec.dk, har vi brug for følgende oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Oplysning om hvad du har købt
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Vores hjemmel er vores aftale med dig om køb af vores produkter og databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for MicroTec. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
8. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på 97 84 11 99 eller info@microtec.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning,
Nævnenes Hus
Att: Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
Der klages direkte på deres klageportal på www.naevneneshus.dk
Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her: https://ec.europa.eu/odr/
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: info@microtec.dk.
9. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes om handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’.
Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier ol., hvor der kun ydes 3 måneders reklamationsret med mindre producenten yder længere tid.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode.
Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen til MicroTec eller producentens værksted.
Hvis service/reparation kan foretage direkte med producenten forventes dette gjort.
MicroTec vurderer om produktet ombyttes, repareres eller krediteres.
MicroTec forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.
10. Dokumentation og vejledning
Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra MicroTec side, er denne af vejledende art.
11. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
MicroTec tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.